Anna Blogg -

Resan

Resan började verkligen jättebra. Min buss kom inte. Fick ta en annan lite mer än en kvart senare. Vi missade alltså den planerade bussen. men, emn, ingen skada skedd. Vi gick hem till Elis istället där Ullis och jag behövde gå på toa, och Ullis hade glömt sin varma choklad vi undrar fortfarande vad hon tänkte då...

Sedan satte vi oss på ett tåg till Hallsberg. Väl i Hallsberg tänkte vi åka buss till Askersund. Men i väntan på bussen gick vi runt i Hallsberg. Ja, vi gick vilse. Vilket öär kul då jag alltid mobbat en annan Ullis, som bor i Hallsberg för att hon lyckas gå vilse i Örebro

Iaf, sne tar vi bussen till Askersund. Där är vi ett tag. Fikar, kollar på en kyrka. Och vi träffar också Peter och Maggie, lite kul, då jag funderat på om jag skulle smsa Maggie eller inte. Aja, men där stod dem iaf.

sen satte vi oss på en buss till Laxå, för att därifrån snabbt ta tåget. Så blev det inte. Tåget var jätteförsenat, så vi gick runt i Laxå och klagade på hur fult det var, och så åt vi glass. Sen var tåget ännu mer försenat, så vi tog ett TiB tåg istället. (tåg i Bergslagen) och efter lite övertalning kom vi alla hem.

Det var ungefär så det var, lite kortfattat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback