Anna Blogg -

Böcker on the way

Nu har böckerna blivit beställda, äntligen. Blev ju fel första gången. Bara massa bäcker till mig denna gång. Och två av dem ska jag även betala själv. La till en bok denna gång, har gett min bror förslag at köpa den som födelsedagspresent till mig (jag fyllde bara för över en månad sen) men han har inte nappat. Men, men nu är dem påväg iaf :D

Det finns ett tv-program som heter Kören-Killar sjunger inte. jag kollar på det fast jag inte tycker att det är bra. Han som leder kören och programmet handlar om är så jobbig. Han blir sur när folk på högstadiet (eller, jag vet inte riktigt vad dem går i, det är typ åldern 11-15 tror jag, är ett engelskt program) beer sig som såna brukar göra. Alltså, störa på lektionerna, kanske inte alltid dycka upp, osv. Och jag menar inte då alltid jättemycket, för då fatttar jag att han blir sur, utan bara sådär som vanliga lärare kan hantera bättre än han, och kanske inte ens orkar bry sig. han är inte gammal, men kommer knappast ihåg hur det var att gå i skolan. Han fick nog hemundervisning.

Och så tar han allt så personligt med. "ÅHNEJ! det är massa folk som inte har kommit till körövningarna, vad har jag gjort!" "Buhu, det är så synd om mig, dem visar så lite intresse" Ahh, jag kan inte förklara, men himla självgod är han...

Jag kanske inte sa det, men denna gång (han har haft ett program tidigare) så ska han starta en kör på en pojkskola, och dem ska sjunga i Albert Hall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka böcker?

2008-06-11 @ 12:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback