Anna Blogg -

Varför Jordgubbar är klart överskattade

Jag har precis ätit Jordgubbar, och jag tycker Jordgubbar är överskattade, varför vet jag inte riktigt, nehej, säger ni då.
Men, jag emnar, Jordgubbar är inte ens gott!
Eller, jo, det är det, om det är goda Jordgubbar, som Jordgubbarna jag åt idag.
men oftast är jordgubbar inte speciellt goda, det är vattniga, eller så är det sura, eller så är det både och, och så är alla inte särsklit fina, inte speciellt kul när man behöver kasta en halv liter...
Dessutom så måste man noppa dem (=ta av det gröna bladen högst upp) vilket är tidskrävande och tråkigt, och slutar ofta för mig iaf att jag får ont i fingarna, under nageln, och om ni någonsin har haft ont där så vet ni att det inte är speciellt skönt.



Nej, Tacka vet jag Hallon som man plockar direkt av busken och stoppar i munnen



(Och yay, jag känner mig som en gammal sur tant:'P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback